Day Grid Balancer ile Daha Verimli Bir Hayat

Uzun zamandan beri işlerimi zamanında bitirememekten ve gün içinde istediğim kadar iş yapamamaktan, üretememekten şikayetçiyim. Her gün deliler gibi çalışıp, neleri bitirip nelerde ne kadar ilerlediğimi göremediğim için, ne kadar çalışırsam çalışayım hiç ilerleyemediğimi düşünüyordum.

Zaman planlamasının amacı, kendinize zaman ayırabilmeyi sağlamaktır. Sadece aptallar birim zamanda iki katı iş yapabilmek için zaman planlaması yaparlar.

Bu soruna bir çözüm bulmak için bir süre önce her gece ertesi gün için yapılacaklar listesi hazırlamaya başladım. Gün içinde neleri bitirip neleri bitirmediğimi görmeme rağmen günümü nasıl geçirdiğime dair bir bilgi alamıyordum. Büyük zaman düzenleme sistemlerini, insanları yaşamak yerine robot haline getirdiğini düşündüğüm için, uygulamak da istemiyordum.

Yakın zamanda takip ettiğim web sitelerinin birinde (stepcase lifehack ya da lifehacker) day grid balancer isimli bir form buldum. Day grid balancer, akşamları doldurulan ve bir günün nasıl geçtiğini toplamda haftada nelerin yapılıp nelerin yapılamadığnı oldukça başarılı ve güzel gösteren bir form. Formu gerektiği gibi doldurabilmek için her gün neler yapıldığını bir şekilde not etmeniz ya da o anda doldurmanız gerekiyor. Ben ilk yöntemi seçtim ve gün içinde yaptıklarımı basit bir formatta, bir text dosyasına kaydediyorum. Akşamları da on dakikamı ayırıp gün içinde belli kategorilere ne kadar zaman ayırdığımı hesaplayıp formu ona göre dolduruyorum. Form ayrıca haftanın en önemli üç işini izlemenize ve hafta ya da gün içinde ortaya çıkan şeyleri not almanızı sağlayan bir bölüm de veriyor.

Formu kullanmaya başladığımdan beri hayatımda gözle görülür, en azından benim açımdan, bir değişiklik var. Gün içinde daha fazla iş bitirebiliyorum. Neleri yapıp neleri yapmadığımı, nerede zaman kaybettiğimi, hangi işe ne kadar zaman harcadığımı görebiliyorum. Sonuçta bir haftamı nasıl geçirdiğimi bir sayfa üzerinde oldukça detaylı bir şekilde görebiliyorum.

Formun bir güzel yanı da tasarımcı David Seah‘ın düzenlenebilir PDF versiyonunu da form ile beraber vermesi. Böyle forma istediğiniz her şeyi yapma şansına sahipsiniz. Formun tek bağlayıcı yanı üzerinde gelen Creative Commons lisansı. Formu hiç bir şekilde David Seah’ın adını silmeden, ticari bir amaç için ya da lisansını değiştirerek dağıtmanız mümkün değil.

Ben formu kendi kategorilerime göre düzenleyip, haftanın en önemli üç işindeki birim zamanı değiştirerek kendime uygun hale getirdim. Hafta içindeki diğer işler kısmını da bu hafta içerisinde bitirmek istediğim işler listesi olarak kullanıyorum. Eğer siz de üretkenlik sıkıntıları çekiyor ya da zamanınızı daha iyi bir şekilde kullanmak istiyorsanız deneyebilirsiniz.

Form ile daha detaylı bilgiyi David Seah’ın orijinal yazısından alabilirsiniz.

Formlardan istediğinizi, aşağıdaki linklerden indirebilirsiniz:
David Seah’ın orijinal day grid balancerı
Kişiselleştirilmiş day grid balancer
David Seah’ın orijinal day grid balancerının düzenlenebilir versiyonu
Kişiselleştirilmiş day grid balancerın düzenlenebilir versiyonu

Yukarıdaki formlar Creative Commons BY-NC-SA 3.0 Lisansı ile lisanslanmıştır.

Not: Formların şu anda sadece İngilizce sürümleri mevcut. Türkçe sürümüne ilgi olursa onları da yapabilirim. Yorumlar kısmına not bırakabilir ya da e-posta gönderebilirsiniz.

Yorum bırakın